Základné komunikačné zručnosti manažéra

Základné témy

  • Reč tela
  • Komunikačné nedorozumenia a dezinterpretácie
  • Pohovory so zamestnancami
  • Efektívne porady
  • Asertivita v komunikácii

Príklad práce s aktivitou

?Rekonštrukcia činu?

Skupina predstavuje tím inšpektorov, ktorý má na základe veľkého počtu kusých a zmätočných informácií zrekonštruovať trestný čin a odhaliť pravdepodobného páchateľa. Za týmto účelom je narýchlo zvolaná porada, ktorá nesmie trvať dlhšie než 50 minút. Vedúci tímu inšpektorov zvolí postup a snaží sa v danom limite doviesť skupinu ku úspešnému riešeniu. Po skončení aktivity spoločne so skupinou určujeme, ako bolo možné túto poradu v daných podmienkach čo najefektívnejšie viesť. Aký štýl vedenia vedúci zvolil, aké nástroje použil, ako rozdeľoval a využíval ľudské zdroje. Ako narábal s informáciami, aké komunikačné a prezentačné zručnosti preukázal. Ako naň reagovala skupina, aký typ intervencií bol najužitočnejší a ktoré vstupy vedúceho naopak motiváciu znižovali. Takto získava ?vedúci? na svoje fungovanie priamu spätnú väzbu a skupina si osvojí zásady efektívneho vedenia porád.